Untitled Document

Elektronik Belge Yönetim Sistemi

İç Kontrol
Untitled Document

Bilimsel Araştırma Formları

Online Hizmet içi Eğitim Modülü
Bugün Nöbetçi Eczaneler
UÇAN ECZANESİ
Yeni Mah. Şehit Ersan Cad. No:7/C BURDUR
(0248) 2335900
Aylık Nöbetçi Eczane Listesi

 Hava Durumu

Bugün Hava Durumu
 
 
 
 
 
5 Günlük Hava Tahmini

Untitled Document Untitled Document

Untitled Document 
29 Eylül Dünya Kalp Günü
 
      

Dünya genelinde bir numaralı ölüm nedeni olan kalp damar hastalıklarına dikkat çekmek, kalp hastalıkları riskini azaltacak önlemler konusunda toplumu bilgilendirmek amacıyla, Dünya Kalp Federasyonu ve Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) iş birliğiyle her yıl 29 Eylül "Dünya Kalp Günü" olarak kabul edilmiştir. Kalp ve damar hastalıkları ve özellikle kalp krizi ülkemizde görülen ölümlerin en sık nedenlerindendir. Türkiye’de her 10 ölümden 4’ü kalp krizi nedeniyle oluşmaktadır. Kalp krizine bağlı toplam ölümlerin yarısı belirtilerin başladığı ilk 3-4 saat içinde ve çoğunlukla hastaneye ulaşmadan önce gerçekleşmektedir. Bu nedenle kalp rahatsızlıklarında ilk iki saatte doğru tedaviye erişmek hayati önem taşımaktadır. Kalp krizi belirtileri göğüs, kol, boyun veya çene ağrısı, nefes darlığı, endişe ya da terleme, bulantı, kusma, nabız düzensizliğidir. Kalp krizi belirtileri ortaya çıkar çıkmaz acil tıbbi yardım çağrılmaması kalp krizi tedavisinin önündeki en büyük engellerden birisidir. Çünkü kalp krizi söz konusu olduğunda her saniye önemlidir.  112 Acil Servisin zaman yitirmeden aranması; kalp krizinin doğru şekilde tedavi edilmesini ve hastaların uygun tedavi merkezlerine sevkini sağlayacaktır.
           Her bir bireyin kalp ve damar hastalıklarına yol açan davranışsal risk faktörleri ile ilgili farkındalığının artırılması ve hasta olmamak için riskli davranışlarını olumlu davranışlarla değiştirmesi için teşvik edilmesi çok önemli bir adımdır. Sağlıklı kalmak ve kalp ve damar hastalığına yakalanma riskinden uzak durmak için;
•       Sağlıklı beslenmek,
•       Yeterli sebze-meyve tüketmek,
•       Diyetimizdeki tuz, şeker ve yağ miktarını azaltmak,
•       Düzenli fiziksel aktivite yapmak,
•       Her gün en az 30 dakika yürümek,
•       Tütün ve tütün ürünleri kullanmamak,
•       Alkol kullanmamak,
•       Kardiyovasküler riskimizi öğrenmek,
•       Kilolu veya obez olup olmadığımızı öğrenmek,
•      Kan basıncımızı, kan şekerimizi, kan lipidlerimizi öğrenmek ve gerekli tedbirleri almak gerekmektedir.

Untitled Document

 
     
  © Burdur Sağlık Müdürlüğü
Yeni Mah. İsmet İnönü Cad. No:42
Tel: 0248 233 48 59 Fax: 0248 233 45 51
E-Posta: burdur@saglik.gov.tr