Untitled Document

Elektronik Belge Yönetim Sistemi

İç Kontrol
Untitled Document

Bilimsel Araştırma Formları

Online Hizmet içi Eğitim Modülü
Bugün Nöbetçi Eczaneler
YENİ DEVA ECZANESİ
Burç Mah. İstasyon Cad. No:25/A
(0248) 2334111
Aylık Nöbetçi Eczane Listesi

 Hava Durumu

Bugün Hava Durumu
 
 
 
 
 
5 Günlük Hava Tahmini

Untitled Document Untitled Document

Untitled Document 
Dünya Süt Günü
 
      

Süt hakkında toplumu bilinçlendirmek ve tüketimin artmasını teşvik etmek amacıyla 21 Mayıs “Dünya Süt Günü”nü olarak kabul edilmiştir. Süt, sadece bebeklikte değil, insan yaşamının her evresinde tüketilmesi gereken bir besindir. Yaşamımızda önemli yeri olan süt, yeterli ve dengeli beslenme için gerekli olan hayvansal kaynaklı protein, yağ, laktoz ile vitamin ve mineral maddeleri içerir. Sütün beslenme değerinin yüksekliği yanında, vücut fonksiyonlarını düzenleyen, gelişmesini sağlayan, kemik ve diş oluşumunda önemli yeri olan temel bir gıda maddesidir.

SÜTÜN BESİN DEĞERİ:
 Doğada yüksek oranda sadece sütte bulunan laktoz enerji sağlar.
 Laktoz vücudun kalsiyum ve fosfordan daha iyi yararlanmasını sağlar. Bu nedenle kemik ve diş oluşumunda, bebeklerin beslenmesinde önemli rol oynamaktadır.
 Süt yağı enerji kaynağıdır ve süt yağı laktozun en iyi şekilde kullanımını sağlar. Vücudumuz için gerekli olan A, D, E, K vitaminlerinin taşınmasını sağlar.
 Süt proteini hücre ve dokuların oluşmasında önemli rol oynar, büyüme ve gelişmeyi sağlar, saç ve tırnakların oluşumunda büyük rol oynar.
 Süt proteini kasların kasılmasına yardımcı olur ve ödem yapan sıvıların vücutta toplanmasını önler.
 Kalsiyum özellikle çocukların kemik ve diş oluşumlarının tamamlanmasında büyük rol oynar.
 Kemik yoğunluğunun en üst noktaya ulaştığı 25-30 yaşlarına kadar alınan kalsiyum kemik yoğunluğunun artmasına neden olmaktadır.
 Kalsiyum ihtiyacı özellikle hamilelik ve emzirme döneminde de önemli olup, bu dönemlerde yetersiz kalsiyum alımı kemik hastalıklarına yol açmaktadır.
 Özellikle zekâ gelişiminde etkili olan, deri ve göz sağlığında gerekli B2 vitamini (riboflavin) için süt en iyi kaynaktır.

       Yeterli ve dengeli beslenme için çocuk, ergen, gebe, emzikli ve menopoz sonrası kadınların günde 3-4 su bardağı; yetişkinlerin ise günde iki (2) su bardağı süt veya bir (1) kâse yoğurt ve iki (2) dilim peynir tüketmeleri gerekmektedir. Bu nedenle, süt üretimi yönünden zengin olan ilimizde, süt tüketimimizi artırarak daha sağlıklı olmanın kendi elimizde olduğunu unutmamalıyız. Bu vesile ile sağlıklı nesiller yetiştirmek ve sağlıklı bireyler olarak yaşamımıza devam edebilmek için her gün en az 2 su bardağı süt içmemiz gerektiğini hatırlatır, tüm halkımıza sağlıklı günler dileriz.         

Untitled Document

 
     
  © Burdur Sağlık Müdürlüğü
Yeni Mah. İsmet İnönü Cad. No:42
Tel: 0248 233 48 59 Fax: 0248 233 45 51
E-Posta: burdur@saglik.gov.tr