Untitled Document

Elektronik Belge Yönetim Sistemi

İç Kontrol
Untitled Document

Bilimsel Araştırma Formları

Online Hizmet içi Eğitim Modülü
Bugün Nöbetçi Eczaneler
YENİ DEVA ECZANESİ
Burç Mah. İstasyon Cad. No:25/A
(0248) 2334111
Aylık Nöbetçi Eczane Listesi

 Hava Durumu

Bugün Hava Durumu
 
 
 
 
 
5 Günlük Hava Tahmini

Untitled Document Untitled Document

Untitled Document 
Ramazan Bayramında Beslenmeye Dikkat!
 
       Sağlıklı bir ruh ve vücut sağlığı için Ramazan süresince beslenmemize gösterdiğimiz özeni bayramda da devam ettirmeliyiz. Ramazan ayında azalan öğün sayısı ve beslenme düzenindeki değişikliklerin bayramda birden özgürleşmesi, kişilerde psikolojik olarak fazla yeme eğilimini artırır. Bu nedenle bayram sofralarına ve gün boyu devam eden bayram ikramlarına dikkat etmek gerekir. Geleneksel olarak sabah kahvaltısıyla başlayan bol ve çeşitli tatlılar ve yağlı yiyeceklerle devam eden ramazan bayramını şeker tadında geçirmek için şunlara dikkat edilmelidir:
  • Bayramda sabah hafif bir kahvaltı ile güne başlanmalıdır.
  • Öğle yemeği az yağlı, düşük kalorili besinlerden seçilmelidir. Zeytinyağlı sebze yemekleri ve salataların yanına bir porsiyon ızgara, haşlama veya fırınlama yöntemiyle pişirilmiş et, tavuk veya balık tercih edilmelidir.
  • Akşam yemeğinde ise az yağlı sebze yemekleri tercih edilmelidir.
  • Ramazan bayramında su alımının da en az günlük 2 litre olması gerekmektedir.
  • Toplumumuz tarafından bayramda yapılan yaygın alışkanlıklardan biri olan aşırı ısrar, kimi zaman sağlık açısından büyük riskler oluşturabilmektedir. Ev sahibi misafire yemek veya tatlı tüketimi konusunda ısrarcı olmamalıdır.
  • Bayram süresince aşırı yenen yağlı, şerbetli, yüksek kalorili besinler özellikle kolesterol, şeker, tansiyon, mide rahatsızlığı gibi problemleri olan insanlarda ciddi sorunlar yaratabilmektedir. Bu tip rahatsızlığı olan insanların yemek seçimlerinde daha dikkatli olması gerekmektedir.
  • Bayram ziyaretlerinden yürüyerek gidilebilecek mesafede olanlara yürüyerek gitmek öncelikli tercih edilmelidir.
  • Ramazan boyunca çoğu insanda görülen hareketsizlik ve geç saatte yemek yemekten kaynaklı olan kabızlık problemi, bayramda aşırı yağlı, çeşitli ve fazla yemekten kaynaklı olarak yerini diyareye (ishal) bırakabilmektedir. Bu nedenle mümkün olduğu kadar yemek seçimlerine dikkat edilmelidir.
  • Bayrama özel hazırlanan farklı tatlar birbirine karıştırılmadan sadece tadına bakarak kilo alımı önlenmiş olur.
Bu kapsamda tüm Burdurlu hemşerilerimizin Ramazan bayramını tebrik eder, sağlıklı ve mutlu bir bayram geçirmenizi dilerim
                                                                                                          Uz. Dr. Sırrı ŞENBAYRAM
                                                                                                                İl Sağlık Müdürü
Untitled Document

 
     
  © Burdur Sağlık Müdürlüğü
Yeni Mah. İsmet İnönü Cad. No:42
Tel: 0248 233 48 59 Fax: 0248 233 45 51
E-Posta: burdur@saglik.gov.tr